Ana Sayfa
Duyurular
Fakültemiz Öğrencilerinin Yaz Öğretiminde Diğer Üniversitelerden Ders Alma Başvurusu Hk.

Fakültemiz Öğrencilerinin Yaz Öğretiminde Diğer Üniversitelerden Ders Alma Başvurusu Hk.

Yaz Öğretiminde Diğer Üniversitelerden Ders Alma Başvurusu Hk.

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında Fakültemizde Yaz Öğretimi Açılmayacaktır. Yaz Öğretimi kapsamında diğer yükseköğretim kurumlarından ders almak isteyen üniversitemiz öğrencileri 13 Temmuz 2025 tarihine kadar başvuruda bulunabileceklerdir.

Başvurular, SABİS (https://obs.sabis.sakarya.edu.tr/) üzerinden çevrim içi olarak yapılacaktır. Öğrencilerimizin başvuru ekranında aşağıdaki bilgileri eksiksiz ve doğru şekilde belirtmeleri gerekmektedir:

  • Sakarya Üniversitesi’nde alması gereken dersin adı,
  • Hangi üniversiteden, fakülteden ve bölümden ders almak istedikleri,
  • Dersin AKTS bilgisi,
  • Dersin resmî içerik bağlantısı (link).

Ders içeriği bağlantısı bulunmayan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Başvurular, ilgili akademik birimler tarafından değerlendirilerek kabul veya ret kararları aynı sistem üzerinden ilan edilecektir.


Önemli Not:

Başvuruların son tarihi olan 13 Temmuz 2025’ten önce, öğrencinin kayıt yaptırmak istediği üniversitenin başvuru/kayıt süreci sona eriyorsa, öğrenci aşağıdaki şekilde ön onay sürecini başlatabilir:

  • “Farklı Üniversiteden Ders Alma Formu”, öğrenci tarafından ıslak imzalı olarak doldurulmalı ve taranmalıdır.
  • Aşağıda belirtilen belgelerle birlikte Öğrencinin SAKARYA ÜNİVERSİTESİ uzantılı e-posta adresi üzerinden, Danışman öğretim elemanına gönderilmelidir.

Danışman öğretim elemanı, bu form üzerinde gerekli incelemeyi yaptıktan sonra onayını vererek süreci başlatacaktır. Ekstra bir onay formu düzenlenmesine gerek yoktur. Tüm işlemler, Farklı Üniversiteden Ders Alma Formu üzerinden yürütülecektir.

Bu ön onay, öğrencinin karşı üniversitenin kayıt tarihlerini kaçırmaması adına geçici bir kabul niteliği taşır. Ancak öğrenci, ders kaydını yaptırdıktan sonra mutlaka SABİS (https://obs.sabis.sakarya.edu.tr/) üzerinden de ilgili dersi seçerek onaya sunmalıdır.
SABİS üzerinden onaya sunulmayan dersler intibak edilmeyecek ve öğrenciye onay verilmemiş kabul edilecektir.

DERS SİLDİRME, DEĞİŞTİRME  DERS EKLME İŞLEMLARİ HAKKINDA

Sistem üzerinde değerlendirmeye gönderildikten sonra işlem yapılamamaktadır. Ders silme, ders ekleme, ders değiştirme gibi işlemleri yapabilmek için öncelikle değerlendirme sürecinin kaldırılması gerekmektedir. Bu işlemi başlatmak için, hf@sakarya.edu.tr adresine, tüm derslerinizin sistemden silinmesini talep ettiğiniz ıslak imzalı ve taranmış bir dilekçeyi, Sakarya Üniversitesi uzantılı öğrenci e-posta adresiniz (…@ogr.sakarya.edu.tr) üzerinden göndermeniz gerekmektedir.
Dilekçeniz işleme alındıktan sonra mevcut başvurularınız iptal edilecek ve başvuru sürecini yeniden başlatabileceksiniz.


DANIŞMAN ÖĞRETİM ELEMANINA GÖNDERİLECEK BELGELER (EKLER):

  1. Farklı Üniversiteden Ders Alma Formu (ıslak imzalı ve taranmış),
  2. Yaz öğretiminde ders alınmak istenen üniversitenin ilgili ders içerikleri